Onze wekelijkse werking

ONZE PLANNING

Normaal gezien geven we elke zondag scouts, maar er zijn enkele dagen waarop we dat niet doen. Wanneer je wil weten wanneer het nu wel of niet scouts is, kan je de pagina "MAANDSCHORS (ACTIVITEITEN)" raadplegen.

START VAN ONZE ACTIVITEITEN OP ZONDAG

De scouts start elke zondag stipt om 14u. De leiding is wel al aanwezig vanaf 13u45. Wanneer om 14u het fluitsignaal klinkt, worden alle kinderen verwacht om in de opening te staan, die geleid wordt door onze groepsleiding. In deze opening dient het uniform tip top in orde te zijn. De opening start met een jaarlied. Dat lied vindt u hier. Hierna worden de uniformen door de leiding gecontroleerd en volgt een overloping van de activiteiten die dag. Wie niet in orde is met zijn/haar uniform, dient een strafje uit te voeren. Wanneer de groepsleiding aangeeft dat de opening gedaan is, begint elke tak met hun activiteit.

EINDE VAN ONZE ACTIVITEITEN OP ZONDAG

Wij maken een onderscheid tussen jonge takken (kapoenen, kawellen) en oude takken (jonggivers, givers en jins)

De kapoenen en kawellen eindigen iedere zondag hun activiteiten om 17u. De jonggivers, givers en jins eindigen om 18u. Wanneer het gedaan is, kan je kind zelf naar huis gaan of kom jij hem/haar ophalen. Gelieve hem/haar in dat geval zo snel mogelijk tegen het einde van de scoutsactiviteit op te halen.